خبرگزاری کار ایران

کشورهای تحریم‌کننده‌:

بحران قطر دامن‌گیر کشورهای عربی و اسلامی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۵۵

چهار کشور عربی با تکرار اتهامات علیه قطر، اعلام کردند بحران قطر تنها مربوط به خلیج‌فارس نیست بلکه دامن‌گیر کشورهای عربی و اسلامی دیگری که در نتیجه حمایت قطر از تروریسم و یا دخالت دوحه در مسائل داخلی این کشورها شده‌اند، نیز است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین، روز گذشته با انتشار بیانیه‍ای اعلام کردند گفت‌وگو درباره شرایط مطرح‍شده توسط این کشورها برای مذاکره با قطر باید بدون هیچ پیش‌شرطی از سوی این کشور انجام شود.

در این بیانیه تصریح شده است مواضع قطر نشان‌دهنده عدم جدیت این کشور در مذاکره و همچنین مبارزه با تروریسم است.

این بیانیه پس از اظهارات «محمد عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر مطرح  شد که گفته بود تمامی شروطی که حاکمیت قطر را نقض می‌کند رد خواهد کرد مطرح شد.

در این بیانیه چهار کشور عربی تاکید کرده‌اند اظهارات وزیر خارجه قطر پس از اظهارات امیر کویت نشان‌دهنده مخالفت دوحه با مذاکره و یا اقدام به مذاکره مشروط است. قطر در بحث مذاکرات، عدم حمایت و همچنین مبارزه با تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها جدیتی ندارد.

در ادامه این بیانیه اشاره شده است بحران قطر تنها مربوط به خلیج‌فارس نیست بلکه دامن‌گیر کشورهای عربی و اسلامی دیگری که در نتیجه حمایت قطر از تروریسم و یا دخالت دوحه در مسائل داخلی این کشورها شده‌اند، نیز است. همچنین بسیاری از کشورها به دلیل نفوذ و دخالت قطر در مسائل داخلی آن‌ها توانایی ارائه موضع رسمی خود را نیز ندارند.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که گزینه نظامی در برخورد با قطر جایی نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز