خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با شیخ‌تمیم؛ قطر: فهرست شروط تحریم‌کنندگان به تاریخ پیوست

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۲۴

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با امیر قطر، او را از نتایج نشست با امیر کویت در واشنگتن مطلع کرد. همزمان وزیر خارجه قطر تأکید کرد که فهرست شروط کشورهای تحریم‌کننده علیه دوحه، به تاریخ پیوسته است.

به گزارش ایلنا، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه، در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره ضمن قدردانی از تلاش‌های کویت تصریح کرد، خواسته‌های سیزده‌گانه چهار کشور عربی از دوحه، نقض حاکمیت قطر به شمار می‌آید و این فهرست شروط به تاریخ پیوست.

وزیر خارجه قطر افزود، تلاش قابل قبول این است که شاهد تحرکاتی برای ایجاد ساز وکاری جهت آغاز مذاکره باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت عقب‌نشینی از تدابیر علیه دوحه، افزود، تاسف‌آور است که در طول بحران، گزینه نظامی نیز به عنوان گزینه‌های مختلف برای برخورد با قطر مطرح شد.

وزیر خارجه قطر همچنین اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با «شیخ تمیم بن‌‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، او را از نتایج نشست با امیر کویت در واشنگتن مطلع کرد.

طبق گفته وی، امیر قطر در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که موضع ثابت و اصولی کشورش برای حل بحران، گفت‌وگوهای سازنده‌ای است که به استقلال کشور آسیبی نرساند.

طبق این گزارش، «شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و دونالد ترامپ، پنجشنبه‌شب در کاخ سفید نشست خبری برگزار کردند.

ترامپ در این نشست گفت: «پیشتر به امیر (کویت) هم گفتم ، اگر بتوانم مشخصا بین قطر و عربستان و امارات متحده میانجیگری کنم، تمایل دارم چنین اقدامی را انجام بدهم. فکر کنم خیلی سریع توافقی در این خصوص حاصل شود. به نظرم این موضوعی است که به آسانی قابل حل است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز