خبرگزاری کار ایران

سوچی:

اخبار منتشر شده درباره میانمار اغراق‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۲۹

رهبر ملی میانمار با تکذیب آن چه علیه مسلمانان روهینگیا در حل وقوع است، اخبار منتشر شده را اغراق‌آمیز توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «آنگ سان‌ سوچی» رهبر ملی میانمار که در قبال جنایات نیروهای نظامی و بودائیان میانماری علیه مسلمانان روهینگیا سکوت کرده بود، اعلام کرد: «اخبار منتشر شده درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا اغراق‌آمیز است».

وی در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه افزود که دولت میانمار از تمامی مردم کشورش حتی ساکنان ایالت راخین حمایت می‌کند.

سوچی افزود که چنین اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده صحت نداشته و این اطلاعات غلط باعث به وجود آمدن تمایلات تروریستی می‌شود.

وی با اشاره به موضع‌گیری توئیتری معاون نخست‌وزیر ترکیه در قبال جنایات نظامیان و بودائیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، وی را قربانی همین اخبار نادرست خواند.

این اظهارات سوچی در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل با انتشار گزارشی از آواره شدن بیش از ۱۲۰ هزار مسلمان روهینگیا در دو هفته اخیر و در پی خشونت‌های نظامیان میانماری خبر داده بود.

دید‌بان حقوق بشر نیز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرده‌ است که دست کم در ۱۰ منطقه از ایالت راخین روستاها و محل سکونت مسلمانان به آتش کشیده شده و نابود شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز