خبرگزاری کار ایران

واکنش اوباما به لغو طرح داکا توسط ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۰۹

رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده از اقدام رئیس‌جمهوری این کشور در لغو قانون داکا که بر اساس آن زندگی دست کم ۸۰۰ هزار مهاجر فاقد ‏مدارک اقامت در آمریکا تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا با انتشار دو پیام در صفحات فیسبوک و توئیتر خود نسبت به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در لغو قانون مهاجرتی «داکا» اعتراض کرد.

وی در پیام فیسبوکی خود نوشت: «مهاجرت یک موضوع بحث برانگیز است و همه‌ ما می‌خواهیم مرزهایمان امن و اقتصادمان پویا باشد ولی به روشنی می گویم که اقدامی که امروز انجام شد، از لحاظ قانونی ضرورتی ‏نداشت.»

اوباما در ادامه تصریح کرد: «این تصمیم سیاسی است و یک پرسش اخلاقی به وجود آورده است. هر گونه نگرانی یا شکایتی که آمریکایی‌ها در مورد مهاجرت به ‏طور کلی داشته باشند، ما نباید اجازه دهیم آینده این گروه از جوانان معصوم تهدید شود».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد که این دستور جوانانی را که در آمریکا رشد کرده‌اند،  کودکانی که اینجا تحصیل می‌کنند و افرادی که در این کشور کار می‌کنند را هدف قرار داده است. این افراد وطن‌پرستانی هستند که به پرچم ما وفادارند و قلب و ذهنشان آمریکاست. بسیاری از آن‌ها زمانی که نوزاد بوده‌اند، توسط والدین خود به این کشور آورده شده‌اند و هیچ تصوری نسبت به کشور دیگری جز آمریکا ندارند.

وی اضافه کرد: «سیاستمداران آمریکایی سال‌ها تلاش‌ کرده‌اند که در قبال برخی امور همچون اقامت چندسال معین در آمریکا، تحصیل در کالج یا خدمت در ارتش فرصتی برای این افراد جهت اقامت و کسب و کار در آمریکا فرهم کنند و خود من در زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری از کنگره خواستم تا چنین لایحه‌ای را به تصویب برساند.»

باراک اوباما خاطرنشان کرد: «این لایحه هیچ‌گاه آماده نشد و دولت من برای این که این جوانان با استعداد و میهن پرست که به دلیل اقدام والدینشان در این کشور حضور دارند، از کشور اخراج نشوند بر اساس اختیارات رئیس‌جمهوری دست به اقدام‌هایی زدم. اما این اقدام دولت بر خلاف اخلاقیات ماست. از همین رو رهبران تجاری، ‏رهبران مذهبی، اقتصاددانان و آمریکایی‌ها از همه خط مشی‌های سیاسی، از دولت خواسته اند تا آنچه را که امروز انجام داد، لغو کند و اکنون که کاخ سفید مسئولیت خود را درباره این جوانان به کنگره منتقل می‌کند، اعضای کنگره باید برای محافظت ‏از این جوانان و آینده ما وارد عمل شوند.»

وی در ادامه پیام خود این اقدام دولت ترامپ را بی‌رحمانه و غیرقانونی خواند که ناقض قانون اساسی آمریکاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز