خبرگزاری کار ایران

وخامت اوضاع انسانی در میانمار، روسیه را نگران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۷۱

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، نگرانی این کشور از وخامت اوضاع انسانی در میانمار را اعلام کرد و از طرف‌های مربوط خواست برای حل این بحران به مذاکره روی بیاورند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، مسکو از تمامی طرف‌های درگیر در میانمار خواسته است به‌دنبال راه‌حلی برای کاهش وخامت اوضاع انسانی در این کشور باشند.

وزارت خارجه روسیه، امروز- یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اوضاع وخیم انسانی در منطقه روهینگیا در میانمار را از نزدیک رصد و نگرانی‌‌مان را در ارتباط با گزارش‌های منتشر شده در خصوص تداوم درگیری‌های مرگ‌بار اعلام می‌کنیم.»

وزارت خارجه روسیه افزود: «از طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن مذاکرات را برای عادی‌ساختن اوضاع آغاز کنند.»

میانمار در بدترین روزهای خود طی پنج سال گذشته به‌سر می‌برد. سازمان ملل اعلام کرده است که ۵۸ هزار نفر از اقلیت قومی روهینگیایی به خاطر خشونت‌های جاری در این کشور به بنگلادش گریخته‌اند.

طبق گزارش‌های دولتی، در هفته گذشته دو هزار و ۶۰۰ خانه در مناطق مسکونی مسلمانان روهینگیا به آتش کشیده شده‌اند.

در ایالت راخین در غرب میانمار، حدود یک میلیون اقلیت روهینگیا زندگی می‌کنند. این اقلیت فقیر و به حاشیه رانده‌شده، بیشترین رقم سرکوب اقلیت‌ها در جهان را دارند.

دولت میانمار مدعی است که گروه شبه‌نظامی موسوم به «ارتش آزادی‌بخش راخین روهینگیا»، مسئول آتش زدن خانه‌های روهنگیاهاست. اما روهنگیاهایی که به بنگلادش گریخته‌اند این ادعا را رد می‌کنند. به گفته آنها، ارتش کارزار قتل و ایجاد حریق در خانه‌ها را به راه انداخته است تا آنها را به ترک کشور وادار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز