خبرگزاری کار ایران

آلمان به اتباعش درباره سفر به ترکیه هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۹۴

وزیر خارجه آلمان بار دیگر درباره سفر شهروندان این کشور به ترکیه هشدار داد و گفت در شرایط کنونی نمی‌تواند به هیچ شهروند آلمانی توصیه کند که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه سفر کند.

به گزارش ایلنا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی با روزنامه «بیلد»، به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفر به ترکیه اجتناب ورزند.

سایت خبری شبکه یک آلمان «تاگس‌شاو» به نقل از گابریل نوشت که اتهام وابستگی صاحب هتلی به جنبش گولن کافی است تا برای یک شهروند آلمانی در جریان سفر خود به ترکیه دردسرساز گردد.

وزیر خارجه آلمان در این باره گفت خطر تعقیب و پیگرد یک گردشگر آلمانی در ترکیه نیز منتفی نیست، چون «از نظر دولت ترکیه هر فردی که به نوعی با مواضع اردغان موافق نباشد، تروریست خوانده می‌شود.»

گابریل گفت که دولت آلمان نمی‌تواند درباره سفر یا عدم سفر شهروندان آلمانی به ترکیه تصمیم بگیرد، اما دولت آلمان راهنمایی‌های مشخصی درباره سفر به این کشور منتشر کرده است.

زیگمار گابریل به شهروندان آلمانی توصیه کرد پیش از سفر به ترکیه اطلاعات مربوط به سفر و توصیه‌های امنیتی مربوط به آن را دقیقا مطالعه کنند.

در راهنمای جدید مسافرتی به کشور ترکیه که در ماه ژوئیه توسط وزارت خارجه آلمان منتشر شده، نسبت به دستگیری‌های ناموجه و بی دلیل آلمانی‌ها در ترکیه اشاره شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در حال حاضر ده شهروند آلمانی در ترکیه به اتهام فعالیت سیاسی در زندان به سر می‌برند. 

گابریل به‌ویژه به خبرنگاران برای سفر به ترکیه هشدار داد. گابریل گفت که اخیرا خبرنگاری از او درباره سفر خود به ترکیه مشورت خواسته است و گابریل به او توصیه کرده که پیش از سفر به ترکیه بهتر است نگاهی به همه گزارش‌های که خود درباره ترکیه نوشته است بیاندازد و بعد تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز