خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء:

به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان را نمی‌دهیم/ پاسخ نُجَباء کوبنده خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۶۰۸

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء اعلام کرد آمریکا اجازه حمله به نیروهای عراقی را ندارد و در صورت حمله به نیروهای نجباء، پاسخ کوبنده‌ای دریافت می‌کند.

به گزارش ایلنا، «شیخ اکرم الکعبی» در مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد: به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان در عراق و سوریه را نمی‌دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه با شبکه العالم عنوان کرد: از اهداف جنبش نُجَباء، مبارزه با ظلم در عراق  و جهان است و اکثر سران این جنبش از مبارزان علیه رژیم بعثی در عراق هستند.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی نُجَباء با پشتیبانی حوزه علمیه، مرجعیت دینی و روحیه انقلابی افراد برای مبارزه با ظلم صدام شکل گرفت.

الکعبی در خصوص فعالیت این گروه مقاومت اظهار داشت: این جنبش علاوه بر فعالیت‌های نظامی و رسانه‌ای، موسسات فرهنگی  و مدنی نیز تاسیس کرده است.

دبیر کل نُجَباء در بخش دیگری از این سخنانش در خصوص حضور حشد در عملیات آزادسازی «تلعفر» عنوان کرد: با وجود فشارهای بین‌المللی به ویژه آمریکا، ترکیه و عربستان، الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر حضور فعالی خواهد داشت.

وی با بیان این نکته که بعید می‌دانم که آزادسازی تلعفر بیش از یک ماه طول بکشد، اظهار داشت: علمیات آزادسازی تلعفر به شکل کامل طراحی شده است و همه گروه‌های مشارکت کننده در عملیات آمادگی کامل دارند.

این فرمانده برجسته حشد شعبی عراق تصریح کرد: همه گروه‌های حامی تروریست‌ها سعی دارند مانع حضور الحشد الشعبی در عملیات تلعفر شوند زیرا سران بلندپایه داعش در آنجا هستند و قصد دارند آنها را فراری دهند.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور نیروهای نجباء در سوریه گفت: این نیروها بخشی از حشد الشعبی نیستند.

وی افزود: آمریکا از حضور در منطقه بین موصل تا الرقه بیم دارد زیرا در این منطقه متحمل خسارت‌های زیادی شده است.

دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء در خصوص هدف حضور آمریکا در منطقه گفت: آمریکا سعی دارد منطقه حائلی بین عراق و سوریه تاسیس کند تا از مصالح خود و اسرائیل در منطقه حمایت کند.

الکعبی ابزار امیدواری کرد که دولت عراق زیربار قراردادهای آموزش نظامی از طرف آمریکا نرود و تصریح کرد: ما از دولت عراق می‌خواهیم از حشد شعبی به جای شرکت‌های امنیتی خارجی مورد حمایت اسرائیل و آمریکا استفاده کند و با شرکت‌های امنیتی خارجی همکاری نکند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: به آمریکا نسبت به هدف قرار دادن نیروهایمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم هشدار می‌دهیم و در صورت تکرار این موضوع مصالح آمریکا را تا جایی که توان موشکی ما اجازه دهد، مورد حمله قرار می دهیم.

دبیر کل نُجَباء تاکید کرد: به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان در عراق و سوریه را نمی‌دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

این فرمانده برجسته حشد شعبی عراق با بیان این که عراق نیازمند مواضع سیاسی محکمی است که مانع بازگشت خاستگاه داعش شود، گفت: ما از دموکراسی در عراق حمایت می‌کنیم و روابط خوبی با العبادی داریم.

وی افزود: ما نسبت به بازگشت داعش با عناوین دیگر هشدار داده و اجازه تحقق این مساله را نمی‌دهیم.

دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر این که فرق گذاشتن بین حشد شعبی سنی و شیعی غیر منطقی است، عنوان کرد: آمریکا، عربستان و قطر تحصن فتنه در الانبار را پشتیبانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز