خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزات خارجه آمریکا:

برنامه‌ای برای ماندن در سوریه نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۳۶۴

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن برنامه‌ای برای ماندن در سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در واکنش به اظهارات «طلال سیلو» سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد) در خصوص ماندن آمریکایی‌ها در این کشور بعد از شکست داعش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن برنامه‌ای برای ماندن در سوریه پس از شکست این گروه تروریستی ندارد.

براین اساس، طلال سیلو، روز گذشته طی گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرده بود، نیروهای آمریکایی پس از شکست گروه‌های تروریستی مدت‌های طولانی در منطقه باقی خواهند ماند و پیش‌بینی می‌کند که مناسبات آمریکا با نیروهای کرد منطقه پایدار شود.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که بخش عمده نیروهای آن را کردهای سوریه تشکیل می‌دهند، متحد اصلی آمریکا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه به‌شمار می‌رود.

در همین راستا، «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، عصر جمعه در کنفرانس خبری خود به پرسش خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا به نقل از هیثر نائورت گزارش داد: «تنها هدف آمریکا شکست داعش چه در سوریه و چه در عراق است... سوری‌ها باید بر سوریه حکومت بکنند، و نه ایالات متحده و نه هیچ نیروی دیگری چنین وظیفه‌ای ندارد.»

این سخنگو گفت: «برنامه‌ای برای حضور در سوریه بعد از داعش نداریم . قصد ما شکست دادن داعش است و ما همه توجه خود را بر آن متمرکز کرده‌ایم.»

تاکنون ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نقاط مختلفی از شمال سوریه از جمله در یک پایگاه هوایی در اطراف شهر «کوبانی» نیرو مستقر کرده و با حملات هوایی، توپخانه و استقرار نیروهای مخصوص در منطقه از نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز