خبرگزاری کار ایران

خاقان عباسی به عنوان جایگزین نواز شریف معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۱۵

یکی از شخصیت‌های نزدیک به نخست وزیر برکنار شده پاکستان به عنوان نامزد احراز پست نخست وزیری معرفی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب مسلم‌لیگ‌پاکستان، شاخه نواز، «شاهد خاقان عباسی» که از شخصیت‌های نزدیک به «نواز شریف» نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان است را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی کرد. 

معرفی عباسی به عنوان نامزد نخست‌وزیری قسمتی از یک طرح دو بخشی حزب حاکم برای معرفی برادر نواز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان است. 

انتظار می‌رود با توجه به اینکه حزب مسلم لیگ شاخه نواز اکثریت کرسی‌های پارلمان پاکستان را در اختیار دارد شاهد خاقان عباسی مشکلی برای رسیدن به نخست‌وزیر پیش روی خود نبیند. 

جمعه گذشته دیوان عالی پاکستان صلاحیت نواز شریف را برای ادامه نخست وزیری رد کرد. 

به نظر می‌رسد مدت زمان نخست‌وزیری عباسی بیش از دو ماه نباشد چرا که در این بازه زمانی «شهباز شریف» برادر نواز شریف با حضور در پارلمان شرایط رسیدن به نخست وزیری را احراز نماید. 

عباسی پس از ارائه مدرک مرتبط با نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری در جمع خبرنگاران اعلام کرد با توجه به دارا بودن اکثریت به خواست خدا موفق خواهیم شد. 

وی تاکید کرد تمامی سیاست‌هایی که تا روز جمعه گذشته دنبال می‌شده است ادامه پیدا خواهد کرد. 

حزب مسلم لیگ شاخه نواز با داشتن ۱۸۸ کرسی از مجموع ۳۴۲ کرسی پارلمان، اکثریت را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز