خبرگزاری کار ایران

آمریکا شماری از مقام‌های دولتی ونزوئلا را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۵۶

با ادامه تنش سیاسی در ونزوئلا، آمریکا شماری از مقام‌های ارشد این کشور را هدف تحریم قرار داده و احتمال گسترش تحریم‌ها را مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که رهبران مخالف رئیس جمهوری ونزوئلا از مردم این کشور خواسته‌اند به نشانه نارضایتی از برگزاری انتخابات مجلس موسسان در یک اعتصاب سراسری دو روزه شرکت کنند، دولت آمریکا اعلام کرده است که ۱۳ نفر از مقام‌های ارشد دولتی این کشور را مشمول تحریم‌هایی قرار داده است. فرماندهان ارتش و پلیس، رئیس شورای انتخابات و مسئول برگزاری انتخابات مجلس موسسان و یکی از معاونان شرکت نفتی دولتی از جمله تحریم‌شدگان هستند.

دولت آمریکا این اقدام را نخستین حرکت برای وارد کردن فشار بر دولت ونزوئلا جهت «احترام به خواست مردم» توصیف کرده و گفته است که در صورت ادامه وضعیت موجود، تحریم‌های جدی‌تری در راه است.

برخی از مقام‌های آمریکایی احتمال تحریم خرید نفت از ونزوئلا را مطرح کرده و گفته‌اند که چنین تحریمی به عنوان «گام بعدی» در دست بررسی است. آمریکا از خریداران عمده نفت ونزوئلاست. در مقابل، شماری از کار‌شناسان آمریکایی تحریم نفتی ونزوئلا را به صلاح ندانسته و گفته‌اند با توجه به وخامت شرایط اقتصادی مردم این کشور، قطع خرید نفت می‌تواند صرفا فشار بیشتری را بر مردم عادی وارد کرده و حتی به وقوع یک فاجعه انسانی منجر شود. برخی دیگر نیز معتقدند توقف واردات نفت از ونزوئلا می‌تواند باعث افزایش بهای بنزین در آمریکا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز