خبرگزاری کار ایران

ترامپ تصمیم خود درباره معارضان سوری را توجیه کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۵۷

رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید، طرح سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) برای تسلیح معارضان سوری «گسترده، خطرناک و ناکارآمد» است و از این‌رو تصمیم گرفت این طرح را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود در خصوص توقف طرح محرمانه سازمان سیا برای آموزش و تجهیز نظامی معارضان سوری را توجیه کرد.

«تونی توماس» رئیس عملیات ویژه ارتش آمریکا، جمعه گذشته تایید کرد که سازمان سیا برنامه خود را برای حمایت از معارضان سوری که در حال نبرد با دولت سوریه هستند، تعطیل کرده است.

حدود چهار سال پیش، سازمان سیا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تجهیز و آموزش معارضان سوری را آغاز کرد.

روزنامه «واشنگتن‌پست» چهارشنبه گذشته نیز در گزارشی در این‌باره نوشته بود، روسیه توقف کمک‌های آمریکا به معارضان سوری را درخواست کرده بود و دولت ترامپ نیز برای بهبود روابط با روسیه این تصمیم را گرفت.

این در حالی‌ است که ژنرال توماس این گزارش «واشنگتن‌پست» را که دولت ترامپ توقف طرح محرمانه سیا از معارضان سوری را به منظور جلب حمایت روسیه برای برقراری آتش‌بس در جنوب غربی سوریه اتخاذ کرده، رد کرد.

در همین راستا، دونالد ترامپ، روز گذشته در پیامی در توییتر، نوشت: «واشنگتن‌پست (موسس سایت آمازون) حقیقت مربوط به تصمیم برای پایان دادن به ولخرجی‌های گزاف، خطرناک و ناکارآمد برای معارضان سوری که علیه بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) می‌جنگند را دست‌کاری کرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز