خبرگزاری کار ایران

ائتلاف سعودی مانع فرود هواپیمای سازمان ملل در صنعا شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۹۷

ائتلاف عربی تحت امر رژیم سعودی، که جنگ همه‌جانبه‌ای علیه یمن آغاز کرده است، از فرود هواپیمای سازمان ملل در پایتخت این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی از فرود یک هواپیمای متعلق به سازمان ملل، که حامل تیم امداد و شماری خبرنگار بین‌المللی بود، در صنعا خودداری کرد.

منابعی در فرودگاه صنعا تصریح کردند، هواپیمای سازمان ملل که قرار بود سه‌شنبه از جیبوتی عازم صنعا شود، همچنین حامل si خبرنگار رادیو «بی‌بی‌سی» بود، امری که باعث شد ائتلاف مانع از فرود این هواپیما در صنعا شود.

«احمد بن الاسود» سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، با تایید این خبر، گفت: «ائتلاف می‌گوید که نمی‌توان سلامت جانی خبرنگاران را در مناطق تحت کنترل شورشیان (نیروهای انصارالله) تضمین کرد و از این‌رو، به این سه خبرنگار توصیه کرده است سفرشان را با پروازهای تجاری انجام دهند.»

 عربستان سعودی، از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی، جنگ همه‌جانبه‌ای علیه یمن را با هدف سرکوب جنبش انصارالله آغاز کرده است. در جریان این جنگ، تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند و تاسیسات زیربنایی این کشور فقیر به شدت آسیب دیده و تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز