خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با تشدید تهدیدهای کره‌شمالی؛

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به آمریکا می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۶۳۷

رئیس‌جمهوری کره جنوبی همزمان با تشدید تهدید کره شمالی به ایالات متحده آمریکا سفر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همزمان با تشدید تهدید‌های کره‌شمالی به ایالات متحده آمریکا سفر خواهد کرد.

وی همچنین از گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعامل با نیروهای مسلح این کشور همزمان با پیشرفت برنامه موشکی پیونگ‌یانگ خبر داد.

برخی از منابع در زمان مبارزات انتخاباتی مون اعلام کرده بودند که وی تمایل دارد پیش از سفر به واشنگتن به کره‌شمالی سفر کند ولی نخستین مقصد خارجی سفر مون جائه این، ایالات متحده امریکا معین شده است.

ایالات متحده آمریکا به عنوان یک حامی امنیتی مناسب با بیش از دو هزار و ۸۰۰ سرباز در کره جنوبی گزینه مناسبی برای دفاع از کره جنوبی در مقابل همسایه شمالی خود که به تازگی به دنبال ساخت موشک‌های بالستیکی با توانایی هدف قرار دادن آمریکا رفته است، به شمار می‌رود.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز از کره‌شمالی به عنوان خطرناک‌ترین تهدید یاد کرده و رئیس‌جمهوری آمریکا از قرار دادن برنامه سلاح‌های پیونگ‌یانگ در فهرست اولویت‌های واشنگتن خبر داده بود.

در همین زمینه گفت‌وگو میان ترامپ و مون، بر محورهای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی و همچنین بحث در خصوص امکان اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ خواهد بود.

کره‌جنوبی در خط مقدم هر اقدام آمریکا علیه کره‌شمالی قرار دارد.

به اعتقاد تحلیل‌گران، رویکرد آمریکا در قبال کره‌شمالی به احتمالا فراوان سیاست «فشار حداکثری و تعامل» خواهد بود و گزینه اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ، از جمله اولویت‌های واشنگتن نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز