خبرگزاری کار ایران

مذاکرات برگزیت امروز آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۱۹۱

مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از امروز در بروکسل آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت از امروز –دوشنبه- در بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا آغاز می‌شود.

در این مذاکرات «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا و «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت حضور خواهند داشت.

دیوید دیویس پیش از سفر به بروکسل با انتشار بیانیه‌ای، هدف از این مذاکرات را مشارکت‌ و همکاری عمیق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا جهت دست یافتن به یک توافق بی‌نظیر دانست.

در این نشست در خصوص موضوعاتی همچون حقوق شهروندان کشورهای اروپایی در بریتانیا، حقوق شهروندان بریتانیا در اروپا و مساله مرز ایرلند بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

همچنین مساله تعهدات مالی بریتانیا در قبال اتحادیه اروپا از دیگر محورهای این گفت‌وگو مطرح شده است که چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد یورو ارزیابی می‌شود.

کشورهای اروپایی معتقدند بحث درباره روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا باید پس از پیشرفت مذاکرات و نتیجه‌گیری درباره سه محور اصلی در دستور نشست بروکسل صورت بگیرد.

این مذاکرات در سایه نگرانی کشورهای اروپایی از تضعیف دولت «ترزا می» در بریتانیا و برهم خوردن معادلات در این کشور انجام می‌شود.

می که قصد داشت با برگزاری انتخابات پیش از موعد و با تکیه بر پیروزی قاطع در انتخابات جایگاه خود در مذاکرات را بهبود ببخشد، با عدم دستیابی به آن‌چه که در نظر داشت موجب نگرانی دو طرف در مذاکرات شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز