خبرگزاری کار ایران

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۲۴

وزارت خارجه ترکیه سفیر ایالات متحده آمریکا در آنکارا را به محل این وزارتخانه احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی صباح، وزارت خارجه ترکیه در پی صدور دستور بازداشت محافظان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور توسط مقام‌های آمریکایی «جان باس» سفیر ایالات متحده در آنکارا را احضار کرد.

وزارت خارجه ترکیه ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ایالات متحده آمریکا را در اعتراض به صدور دستور بازداشت محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه و برخی از شهروندان این کشور احضار است.

در این بیانیه اعلام شده است که مراتب اعتراض مقام‌های ترکیه به سفیر ایالات متحده آمریکا اعلام و تصریح شده است این اقدام مقام‌های آمریکایی مغرضانه  و از لحاظ حقوقی اشتباه است.

رجب طیب اردوغان نیز با اشاره به این اقدام واشنگتن در مدت زمان اقامتش در آمریکا گفت:« آن‌ها دستور بازداشت ۱۲ نفر از محافظان من را دادند. این چه قانونی است؟»

وی در ادامه تصریح کرد: «زمانی که محافظانم توانایی و قدرت محافظت از من را نداشته باشند، برای چه آن‌ها را باید با خود به آمریکا ببرم.»

دستور بازداشت محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه در آمریکا در پی برخورد این محافظان با مخالفان رجب طیب اردوغان که در زمان کنفرانس مشترک خبری وی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به اجتماع و سر دادن شعار در محوطه خارجی کاخ سفید کرده بودند، صادر شد.

در این حادثه تعدادی از معترضان توسط محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز