خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

کشورهای تحریم‌کننده دوحه، مواضع خود را اثبات کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۳۸۶

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورهایی که قطر را تحریم کرده‌اند باید مواضع و اتهام‌های خود علیه دوحه را اثبات کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد بن‌عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر اعلام کرد کشورهایی که اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با قطر و تحریم این کشور کرده‌اند، باید مواضع و اتهام‌هایی که علیه این کشور در خصوص دخالت دوحه در امور داخلی کشورهای دیگر و همچنین حمایت از تروریسم مطرح کرده‌اند را به اثبات برسانند.

وی طی سخنانی ضمن تاکید بر این امر که قطر در امور داخلی کشوری دخالت نکرده است، افزود که در صورت اثبات این امر، این کشورها حق دارند برای محافظت از امنیت ملی خود دست به اتخاذ تدابیر لازم در چارچوب قوانین بین‌المللی بزنند.

محمد بن عبدالرحمان ادامه داد که البته اگر اختلاف بر سر سیاست‌ خارجی اتخاذ شده توسط یک کشور باشد، کشورهای دیگر این حق را ندارند که سیاست‌ خارجی دلخواه خود را به این کشور تحمیل کنند.

وزیر خارجه قطر در ادامه صحبت‌های خود و با اشاره به اتهام‌های مطرح شده علیه قطر در رابطه با حمایت از تروریسم خاطرنشان کرد که این اتهام‌ها بی‌پایه و اساس است.

وی افزود که قطر، خود یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش بوده که میلیاردها دلار به این ائتلاف کمک کرده است و از طرق مختلف آموزشی، فرهنگی، حمایت از جوانان و مبحث اشتغال در مبارزه با تروریسم سهیم بوده است.

وی تاکید کرد که قطر به دنبال راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل این بحران است.

این وزیر قطری تصریح کرد که کشورهای تحریم‌کننده قطر به صورت مداوم از طریق رسانه ‌های خود با طرح اتهام‌های بی‌پایه و اساس علیه قطر به این تنش دامن می‌زنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز