خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم رئیس‌جمهوری افغانستان به طالبان

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۸۵

رئیس‌جموری افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که طالبان آخرین شانس برای تن دادن به صلح را دارد و در غیر این صورت باید عواقب اقدام‌های خود را بپذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان با دادن اولتیماتوم به گروه طالبان اعلام کرد که این گروه آخرین فرصت را برای پیوستن به روند صلح در اختیار دارد.

وی تصریح کرد که طالبان یا باید به صلح تن دهد یا باید عواقب اقدام‌های خود را بپذیرد.

اشرف غنی به دلیل انفجار تروریستی هفته اخیر که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۵۰ شهروند افغان شد، تحت فشار شدید قرار دارد و مردم افغانستان در روزهای اخیر نیز در اعتراض به مشکلات امنیتی در کشور دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند.

اشرف غنی در یک کنفرانس صلح در افغانستان که با مشارکت تمامی گروه‌ها برگزار شد، تاکید کرد که ما یک فرصت برای صلح در افغانستان ایجاد می‌کنیم که دیگر باز نخواهد گشت.

رئیس‌جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد این انفجار که هفته گذشته جان ۱۵۰ نفر از شهروندان افغان را گرفت، مرگبار ترین حمله تروریستی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

دولت افغانستان، شبکه حقانی که از متحدان گروه طالبان به شمار می‌رود را مسئول عملیات تروریستی روز چهارشنبه در کابل دانست.

تلاش‌های پیشین برای کشاندن طالبان پای میز مذاکره با شکست روبه‌رو شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز