خبرگزاری کار ایران

اسد:

سرکوب نهایی داعش در سوریه چند ماه طول می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۶۹۰

رئیس‌جمهوری سوریه با یادآوری این موضوع که داعش تحت حمایت ایالات متحده قرار دارد، تأکید کرد که سرکوب نهایی این گروه تروریستی در سوریه چند ماه طول خواهد کشید.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون «ویون تی‌وی» هند، با تأکید بر این‌که گروه تروریستی داعش خیلی قوی نیست، خاطرنشان کرد که بیرون راندن این گروه از سرزمین مستقل دارای حاکمیتِ سوریه به چند ماه زمان نیاز دارد.

اسد اظهار داشت، مشکل این است که داعش از حمایت ایالات متحده برخوردار است. آمریکا به ارتش سوریه، که با داعش می‌جنگد، طی شش ماه گذشته 3 بار حمله کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «هر باری که ایالات متحده به نیروهای ما در هر منطقه‌ای (در سوریه) حمله می‌کرد، همزمان داعش نیز نیروهای ما را هدف قرار می‌داد و کنترل آن منطقه را به دست می‌گرفت.»

وی افزود: «از این‌رو، پاسخ واقعی این است که این امر بر میزان حمایت‌های بین‌المللی بستگی دارد که داعش دریافت می‌کند.»

بشار اسد در پاسخ به این سوال، که اگر «حافظ اسد» رئیس‌جمهور فقید سوریه در حیات بود چگونه بحران این کشور را حل و فصل می‌کرد، گفت: «این، نخستین بار نیست که سوریه با تروریسم مواجه می‌شود. ما قبل از رئیس‌جمهور حافظ اسد نیز با تروریسم مواجه شدیم... در دهه پنچاه، زمانی‌که اخوان‌المسلمین به سوریه آمد... از آن زمان، درگیری‌ها در سوریه به روشی مشابه و در چارچوبی گسترده آغاز شد.»

وی در ادامه گفت: «صرف‌نظر از عناوین مختلفتی که به گروه‌های مختلف داده‌اند مبدا درگیری‌ها یکی است: تروریسم همان تروریسم است، افراط‌گرایی همان افراط‌گرایی است... رویکردی که همه این تروریست‌ها دنبال می‌کنند یکی است... رئیس‌جمهور حافظ اسد با این تروریست‌ها در دهه‌های هفتاد و هشتاد جنگید . ما نیز امروز با آنها می‌جنگیم.»

متن کامل مصاحبه بشار اسد با تلویزیون هندی، امروز- یکشنبه- منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز