خبرگزاری کار ایران

عمان میان طرف های درگیر یمنی میانجیگری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۸۵

منابع یمنی اعلام کردند، عمان بین دولت مستعفی و فراری یمن و جنبش «انصارالله» درخصوص طرح صلح سازمان ملل متحد میانجیگری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، یک منبع یمنی اعلام کرد، سلطنت عمان نقش میانجیگری بین «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و جنبش انصارالله که کنترل صنعا، پایتخت را به دست گرفته است، درخصوص طرح صلح سازمان ملل ایفا می‌کند.

این منبع تصریح کرد، «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه دولت فراری منصور هادی، به دعوت عمان به مسقط سفر کرده است تا درباره راه‌های مرتفع کردن تنش‌ها با جنبش انصارالله در خصوص طرح صلح «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، گفت‌وگو کند. 

 ولد الشیخ احمد در سفر هفته گذشته خود به منطقه، طرح صلح را پیشنهاد داد که شامل اقدام‌های اعتمادساز مانند تحویل بندر «الحدیده» در دریای سرخ به گروهی بی‌طرف، گشایش فرودگاه صنعا به روی پروازهای غیرنظامی و پرداخت حقوق کارکنان دولت است.

طبق این گزارش، طرف عمانی به المخلافی خبر داده که انصارالله برای پذیرش این طرح و پرداخت حقوق کارکنان دولت اعلام آمادگی کرده است.

این منبع که نامش فاش نشده، به خبرگزاری رویترز گفته است: «اختلاف‌ها بر سر الحدیده درباره طرف یا کشور بی‌طرفی است که اداره این بندر را برعهده خواهد گرفت.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز