خبرگزاری کار ایران

توافق سران شورای همکاری خلیج‌فارس و آمریکا برای تاسیس مرکز مبارزه با تروریسم

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۱۲۹

نشست میان سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و آمریکا در حالی پایان یافت که مشارکت‌کنندگان در آن درباره ایجاد مرکز مبارزه با تروریسم توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس و آمریکا که به ریاست «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و پشت درهای بسته در ریاض برگزار شد، پایان یافت.

پاره‌ای از مسائل به‌ویژه مبارزه با تروریسم و مقابله با «نفوذ ایران در منطقه»، در این اجلاس مورد رایزنی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز پیش از این گزارش داد که در جریان این نشست، توافق‌نامه تاسیس «مرکز مبارزه با تروریسم» در حضور ترامپ و ملک سلمان توسط «محمد بن‌نایف» ولیعهد عربستان سعودی  و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امضا شد.

دونالد ترامپ در اولین سفر خارجی خود از زمان به قدرت رسیدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته وارد عربستان سعودی شد.  

ترامپ در ادامه سفر خود که هشت روز طول خواهد کشید از سرزمین‌های اشغالی، بلژیک و واتیکان نیز بازدید خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی و سعودی، روز گذشته و در روز اول دیدار ترامپ از ریاض، یک توافق تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری امضا کردند. این قرارداد شامل فروش تسلیحات دفاعی و خدمات پشتیبانی است. جزئیات بیشتری از این قرارداد اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز