خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل خبر داد؛

«پیشرفت تدریجی» در مذاکرات سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۷۴

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه از «پیشرفت تدریجی» در مذاکرات صلح سوریه،در ژنو خبر داد و اعلام کرد که برای ازسرگیری مذاکرات در ماه ژوئیه برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، در حالی‌که دور ششم مذاکرات صلح سوریه، در ژنو روز جمعه به پایان رسید، «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه از «پیشرفت تدریجی» در این دور از نشست خبر داد و اعلام کرد که برای ازسرگیری مذاکرات در ماه جولای برنامه‌ریزی می‌کند.

‌طرف‌های درگیر تاکنون هیچ استقبالی برای حضور در دور بعدی مذاکرات صلح نشان نداده‌اند.

«بشار الجعفری» رئیس هیات دولت سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران، یادآور شد در این دور از نشست‌ها، درباره بندهای چهارگانه اصلی در دستور کار که شامل تغییر در ساختار دولت، انتخابات جدید، قانون اساسی جدید و جنگ با داعش، رایزنی شد.

الجعفری با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که زندان‌های سوریه تبدیل به کوره جسدسوزی شده است، تأکید کرد که واشنگتن با طرح چنین اتهامی، برای بر هم زدن روند مذاکرات و تغییر موضعش در این‌خصوص تلاش می‌کرد.

وی این اتهام آمریکایی‌ها را «دروغ بزرگ» خواند و گفت، این زمان‌بندی «تصادفی نیست».

از سوی دیگر، «نصر الحریری» رئیس هیات معارضان سوری مدعی شد، دستیابی به راه‌حلی سیاسی یا جنگ با تروریسم در سوریه، تا زمانی‌که ایران در این کشور نفوذ نظامی دارد، غیرممکن است.

 وی بار دیگر بر کناره‌‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز