خبرگزاری کار ایران

مراسم تحلیف ماکرون امروز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۶۵

مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب فرانسه امروز در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مراسم تحلیف «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری منتخب فرانسه امروز –یک شنبه- در مرکز شهر پاریس برگزار می‌شود.

ماکرون که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر فرانسه و در دور دوم موفق شد «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی و نامزد راست افراطی را شکست دهد، از امروز به مدت پنج سال به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه سکان قدرت در این کشور را دست خواهد گرفت.

ماکرون ۳۹ ساله که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد، به‌رغم این که تا سه سال قبل بسیاری از مردم فرانسه وی را نمی‌شناختند طی یک حادثه بی‌سابقه در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از کشورهای موسس اتحادیه اروپا توانست به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شود.

ماکرون که پیش‌تر یک بانکدار بود، جوان‌ترین رئیس‌جمهوری دوران پس از جنگ فرانسه به شمار می‌رود.

وی باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بتواند اکثریت پارلمان فرانسه را در انتخابات پارلمانی آتی به حزب تازه تأسیس و میانه روی خود اختصاص دهد. 

سیاست‌های ماکرون شامل مرزهای باز، پیوند نزدیک‌تر در اروپا و اصلاحات مطابق با کسب‌وکار، اموری است که طرفداران رئیس‌جمهوری جدید فرانسه آن‌ها را برای صلح و کامیابی ضروری می‌دانند.

این موفقیت برای مدتی موج عوام‌گرایی ناشی از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را خنثی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز