خبرگزاری کار ایران

پیشروی نیروهای سوری تا ۴ کیلومتری «الرقه»

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۴۳

منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند، «نیروهای دموکراتیک سوریه» تا چهار کیلومتری شهر الرقه، پایتخت خودخوانده داعش پیشروی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌‌نیوز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) در گزارشی تازه‌ از جریان نبردها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که نیروهای کرد به چهار کیلومتری شهر الرقه رسیده‌اند.

طبق اعلام این مرکز، شبه‌نظامیان کـُرد که از حمایت ائتلاف آمریکایی برخوردارند، در حالی‌که با مقاومت شدید عناصر داعش روبه‌رو هستند، اکنون در چهار کیلومتری شمال‌ شرق الرقه، موضع گرفته‌اند.

همزمان گزارش‌هایی از وقوع درگیری میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و تروریست‌های داعشی در شش کیلومتری شرق الرقه و نیز ۱۳ کیلومتری شمال‌غرب این شهر منتشر شده‌است.

یک روز پیش از انتشار گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» گفته بودند با آغاز تابستان پیش‌رو، عملیات نهایی بازپس گیری الرقه، از گروه داعش آغاز خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اواسط هفته گذشته اعلام کرد دولت این کشور تصمیم دارد در جریان ادامه نبردها علیه داعش در سوریه، «تا جایی که لازم است» تسلیحات در اختیار شبه‌نظامیان کُـرد بگذارد.

شبه‌نظامیان کرد و افراد «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) نیروهای اصلی در بدنه و هسته فرماندهی «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند.

ترکیه که از ارسال سلاح برای کـردهای سوریه انتقاد کرده، «یگان‌های مدافع خلق» را شاخه‌ای از «پ‌ک‌ک» و یک گروه تروریستی می‌داند. دولت آمریکا از پذیرش این دسته‌بندی خودداری کرده‌ است.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در حال حاضر شهر «الطبقه» و یک سد بزرگ در نزدیکی الرقه را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز