خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید جزئیات دیدار ترامپ با سران سعودی را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۴۸

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور در جریان سفر هفته آتی خود به ریاض، با سران عربستان سعودی درباره ایران، سوریه و داعش گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، جمعه در نشست مطبوعاتی کاخ سفید درباره سفر هفته آینده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور به خاورمیانه و اروپا، گفت: «ترامپ در جریان سفر به عربستان، کشورهای منطقه را تشویق خواهد کرد تا گام‌های جدی برای مقابله با ایران، داعش، القاعده و نظام دمشق، عوامل هرج و مرج و خشونت در منطقه بردارند.»

مک‌مستر افزود، ترامپ همچنین عازم تل‌آویو و رم خواهد شد و با بازدید از سه مرکز مهم مسلمانان، یهودیان و مسیحیان، پیام‌آور «وحدت» خواهد بود.

وی تصریح کرد، تاکنون هیچ یک از روسای‌جمهوری آمریکا در یک سفر به مراکز سه دین بزرگ دنیا، نرفته‌اند» و به گفته او، ترامپ می‌خواهد روی آنچه که می‌تواند به اتحاد و صلح منجر شود، تاکید کند.

دونالد ترامپ قرار است ۱۹ ماه می در اولین سفر خارجی خود عازم ریاض شود.

«سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، رهبران ۱۷ کشور مسلمان را برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری آمریکا، به ریاض دعوت کرده است.

پس از ریاض، ترامپ عازم سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری خواهد شد. وی سپس به رم و پس از آن به بروکسل خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز