خبرگزاری کار ایران

لاوروف: روسیه به طالبان کمک تسلیحاتی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۶۲۵

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش از زمان تحریم طالبان از سوی سازمان ملل متحد هیچ کمکی به این گروه نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، پنجشنبه در یک نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد کشورش هیچ کمک تسلیحاتی به گروه طالبان نمی‌کند.

وی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه طالبان، تاکید کرد این قطعنامه باید در افغانستان اجرایی شود و از همین رو مسکو از زمان تصویب این قطعنامه هیچ‌ کمک نظامی به گروه طالبان نکرده است.

لاوروف تصریح کرد یک دلیل درخصوص کمک نظامی روسیه برای طالبان بیاورید.

وی تصریح کرد، کسانی‌که به صورت جدی تحولات افغانستان را دنبال کرده و از آن آگاه هستند می‌دانند که تاکنون هیچ منبع موثقی نتوانسته کمک نظامی مسکو به طالبان را تایید کند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص شمولیت طالبان در روند سیاسی افغانستان در صورت قبول کردن قانون اساسی این کشور، افزود دولت افغانستان بر اساس همین قطعنامه آماده مذاکره با طالبان است.

 لاوروف تاکید کرد طالبان بخشی از شهروندان افغانستان به شمار می ‌روند و بدون مشارکت این گروه احتمال حل و فصل مشکلات افغانستان بسیار کم است.

وی در پایان با انتقاد از حضور ناتو در افغانستان، اعلام کرد حضور ۱۰ ساله نیروهای نظامی ناتو در افغانستان نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه باعث تشدید تهدیدات تروریستی و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز