خبرگزاری کار ایران

تنش در روابط اسرائیل و ترکیه؛ تل‌آویو: اردوغان «ناقض حقوق بشر» است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۲۸

رژیم صهیونیستی ضمن احضار سفیر آنکارا در تل‌آویو، رئیس‌جمهوری ترکیه را متهم کرد که حقوق بشر را به شکلی سیستماتیک در کشورش نقض می‌‌‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، اسرائیل انتقادهای تندی را علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح کرده است. اردوغان، روز گذشته در اظهاراتی، تل‌‌آویو را به تبعیض نژادی و قومی متهم کرد.

بر این اساس، «امانوئل نخشون» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: «کسی‌که حقوق بشر را به شکلی سیستماتیک در کشورش نقض می‌‌‌کند، نباید اسرائیل را موعظه کند.»

این سخنگو مدعی شد که اسرائیل از آزادی عبادت کامل یهودیان، مسلمانان و مسیحیان حمایت می‌کند و به رغم تلاش‌ها برای تخریب کردن وجهه آن، به چنین رویکردی ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین در محکومیت اظهارات اردوغان، سفیر ترکیه در تل‌آویو را احضار کرد.

بر این اساس، اردوغان روز گذشته در نشست موسسات قدس در استانبول، ارائه پیش‌‌نویس طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد در قدس اشغالی را که منتظر تصویب در مجلس اسرائیل است، شرم‌آور خواند و گفت: «سکوت کشورهایی که همواره به ترکیه درس دموکراسی و آزادی دین و وجدان می‌دهند، در قبال این طرح عجیب است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز