خبرگزاری کار ایران

فراخوان سرکرده داعش در «الرقه» و «دیرالزور»

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۳۶۷

مساجد الرقه و دیرالزور در سوریه از جمعه گذشته تمام ظرفیت خود را بر فراخوان سرکرده گروه تروریستی داعش برای مقابله با ارتش سوریه و نیروهای کُردِ تحت حمایت واشنگتن، متمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرده که گروه تروریستی داعش مانع خروج ده‌ها خانواده از الرقه شده است.

این مرکز به نقل از منابع محلی اعلام کرد، تمام خطیبان مساجد الرقه و دیر الزور در سوریه از جمعه گذشته، همه توان خود را صرف تحلیل و تفسیر فراخوان اخیر «ابو بکر البغدادی» رهبر داعش کرده‌اند.

سرکرده گروه تروریستی داعش در این پیام «تمام مسلمانان در قلمرو خلافت اسلامی» را به آماده‌باش در برابر حمله کردهای «ملحد» و «ائتلاف صلیبی» و «عوامل صلیبی‌ها» فراخوانده است.

روزنامه سعودی المصدر، به نقل از برخی منابع موثق نوشت، شهر الرقه، پایگاه اصلی داعش شاهد آماده‌باش عناصر این گروه است.

طبق اعلام این منابع، این عناصر تروریستی، با تصرف قایق‌های متعلق به شهروندان، قصد دارند از آنها برای نقل و انتقال در سواحل شمالی و جنوبی رودخانه فرات استفاده کنند. همچنین قاچاقچیان نیز از این قایق‌ها برای خروج شهروندانی که قصد فرار از شهر را دارند، استفاده می‌کنند.

این منابع تصریح کردند، داعش مانع خروج ده‌ها خانواده از الرقه به سمت منطقه «حزیمه» شده است. این منطقه در تصرف «نیروهای دموکراتیک سوریه» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز