خبرگزاری کار ایران

عراق توافق درباره ابقای نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۷۶

دفتر نخست‌وزیری عراق خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره توافق بر سر ابقای نظامیان آمریکایی پس از پایان کار داعش در عراق را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز- جمعه- با صدور بیانیه‌ای به خبرهای منتشر شده درخصوص وجود مذاکراتی برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق واکنش نشان داد.

دفتر نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: «برخی رسانه‌های بین المللی و داخلی اخیرا خبری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه عراق با آمریکا توافق کرده است نظامیان آمریکایی تا پیروزی نظامی بر داعش در این کشور باقی بمانند؛ ولی ما تأکید می‌کنیم که نیروی رزمی کشورهای بیگانه در خاک عراق حضور ندارند، که ما بخواهیم درباره حضور یا عدم حضورشان مذاکره کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «نیروهای حاضر در عراق، مربی و مشاور نظامی از چند کشور هستند، و دولت عراق با هیچ کشوری درخصوص فعالیت و نقش نظامی آن پس از مرحله شکست تروریسم توافق نکرده است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی و عراقی مدعی شده بود، نخست‌وزیر عراق با مقام‌های دولت آمریکا در حال گفت‌وگو است تا پس از پایان عملیات علیه گروه تروریستی داعش، حضور نیروهای آمریکایی در عراق ادامه پیدا کنند.

آمریکا در حال حاضر حدود هفت هزار پرسنل نظامی در خاک عراق دارد. البته حضور بسیاری از این نیروها بطور علنی اعلام و یا پذیرفته نشده چون در قالب ماموریت‌های موقت و یا طبق قراردادها و مقررات شخصی ویژه‌ای اعزام شده اند. این نیروها شامل کادر آموزش پرسنل ارتش عراق، واحدهای هماهنگ کننده حملات هوایی با عملیات زمینی و نیروهای ویژه‌ای هستند که معمولا در خطوط مقدم جبهه فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز