خبرگزاری کار ایران

آمریکا و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۹۸۴

کاخ سفید اعلام کرد که روسای جمهوری آمریکا و روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی، توافق کردند این دو کشور برای پایان دادن به بحران در سوریه همکاری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند تا برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری کنند.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر این که جنگ داخلی در سوریه بیش از حد به درازا کشیده است، هم‌نظر هستند.

یکی از مقام‌های کاخ‌سفید گفت هر دو رئیس‌جمهور «توافق دارند درد و رنج در سوریه برای مدتی خیلی طولانی طول کشیده است و تمام گروه‌ها باید هر آنچه در توان دارند، به کار ببرند تا به خشونت پایان داده شود.»

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره همکاری علیه گروه تروریستی داعش در خاورمیانه هم گفت‌وگو کرده‌اند و تنش در شبه‌جزیره کره از دیگر محورهای گفت‌وگویشان بوده است.

روابط روسیه و آمریکا در پی حمله هوایی اخیر آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه رو به تیرگی گذاشته بود و گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در روز سه‌شنبه اولین تماس مستقیم آنها از زمان این حمله‌هاست.

طبق این گزارش، ترامپ و پوتین برای دیدار در حاشیه نشست جی ۲۰ که قرار است ماه ژوئیه (تیر) در هامبورگ آلمان برگزار شود توافق کرده‌اند.

در صورت دیدار این دو در حاشیه اجلاس جی ۲۰، این نخستین دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه پس از به قدرت رسیدن ترامپ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز