خبرگزاری کار ایران

تشدید درگیری‌های طالبان و داعش در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۶۸

عناصر گروه تروریستی داعش که در افغانستان فعالیت می‌کنند، مسئولیت ترور اخیر یکی از سرکردگان طالبان را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور «مولوی داوود» یکی از سرکردگان گروه طالبان را بر عهده گرفت.

داعش با انتشار بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسئولیت ترور این سرکرده گروه طالبان، اعلام کرد که مولوی داوود به علت حضور در جنگ علیه داعش در ولایت «ننگرهار» افغانستان ترور شده است.

مولوی داوود، شنبه گذشته ترور شد.

از سوی دیگر، طالبان نیز اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی افغانستان از عناصر داعش برای وارد کردن ضربه به گروه طالبان و ترور مولوی محمد داوود استفاده می‌کند.

برخی از رسانه‌های افغانستان نیز از گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در ۲۵ ولایت افغانستان خبر دادند.

همچنین در درگیری‌های میان عناصر گروه تروریستی داعش و طالبان در ولایت ننگرهار تاکنون ۴ غیرنظامی از جمله یک کودک کشته شده‌اند.

در درگیری‌های هفته گذشته میان داعش و طالبان در ولایت «جوزجان» نیز بیش از ۹۰ نفر از عناصر مسلح هر دو طرف کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه خبری «خاما پرس» افغانستان نیز اعلام کرد گروه طالبان، امروز با حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار ۲۷ نفر از تروریست‌های این گروه را به قتل رسانده است.

همچنین در حملات هوایی نیروهای آمریکایی به عناصر داعش در ننگرهار نیز ۱۵ عنصر این گروه تروریستی کشته شدند.

در درگیری‌های روز گذشته میان طالبان و داعش نیز هفت نفر از عناصر تروریست داعش و ۲۱ عنصر مسلح گروه طالبان کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز