خبرگزاری کار ایران

تداوم پیشروی‌های استراتژیک در «حماه»؛ ارتش سوریه به «خان‌شیخون» نزدیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۴۲

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های استراتژیک خود در حماه، موفق شد پس از درگیری با گروه‌های تروریستی، تعدادی از روستاها و شهرک‌ها در حومه شمالی این استان را آزاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، ارتش سوریه، روز دوشنبه توانست شهرک‌های «المصاصنه»، «زور الحیصه» و «زور الطیبه» را از اشغال عناصر گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کند..

در همین راستا، یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه در جریان آزادسازی این شهرک‌ها در حماه، دست‌کم ۳۰۰ تروریست النصره را به هلاکت رساندند که «علی العبود» فرمانده نظامی گروهک موسوم به «اجناد الشام» در میان این کشته‌شده‌ها است.

عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه همچنین به انهدام ۲۰ خودروی متعلق به تروریست‌ها و انبارهای تسلیحاتی و دو دستگاه تانک النصره منتهی شد.

پیش از این، ارتش سوریه از آزادسازی شهرک‌های استراتژی «طیبه الامام» و «حلفایا» و نیز ده‌ها روستای حومه طی دو روز گذشته، خبر داده بود.

طبق این گزارش، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمانش موفق شدند پس از اجرای چندین عملیات گسترده علیه گروه‌های وابسته به النصره، شهرها و روستاهای «زلین»، «ویبده»، «بطیش» ،«زور ناصریه» و «زور ابوزید» را آزاد و مناطق «تل ناصریه» و «تل منطار» را به کنترل خود درآورد.

ارتش سوریه همچنین در حومه جنوبی استان حماه، تلاش‌ گروه‌های تروریستی برای نفوذ به مواضع نظامی در حومه «الزاره» را خنثی کرده است.

کارشناسان و ناظران بر این باورند که با ادامه پیشروی‌های استراتژیک در حماه، ارتش به‌زودی در آستانه ورود به خان‌شیخون قرار می‌گیرد و احتمال تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های واقع در مرزهای اداری با استان ادلب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز