خبرگزاری کار ایران

لاوروف خطاب به موگرینی؛

از پیگیری تهدیدهای توهمی دست بردار

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۰۴

وزیر خارجه روسیه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توصیه کرد به جای متمرکز شدن بر مبارزه با تهدیدهای توهمی، روی مواجهه با چالش‌های واقعی امنیتی تمرکز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست به جای مبارزه با تهدیدهای توهمی به مواجهه با چالش‌های واقعی امنیتی تمرکز کند.

لاوروف این مطلب را در ابتدای دیدار با موگرینی، در مسکو مطرح کرد.

انتظار می‌رود رایزنی‌های لاوروف و موگرینی به بحران‌های سوریه و اوکراین، اوضاع خاورمیانه، توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان روسیه و اروپا متمرکز شود.

لاوروف تأکید کرد که مسکو آماده همگرایی با اتحادیه اروپا است و سرعت حرکت طرف روسی به این سمت با خواسته‌های اتحادیه اروپا در این زمینه، تناسب دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین از موافقت موگرینی با سفر به مسکو، که به دعوت طرف روسی انجام شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی گفت:‌«ما بر متمرکز شدن به تهدیدهای واقعی تأکید داریم نه بر تهدیدهای توهمی امنیتی.»

فدریکا موگرینی نیز تأکید کرده است که اتحادیه اروپا به همکاری با روسیه در برخی عرصه‌ها از جمله مبارزه با تروریسم و حل و فصل بحران‌های سوریه و لیبی تمایل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز