خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی سخنگوی کاخ سفید از سخنانش درباره هولوکاست

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۰۷۵

سخنگوی کاخ سفید به دلیل اظهارات خود در خصوص هولوکاست مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید که پیش‌تر سعی داشت طی سخنانی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه  را از «آدولف هیتلر» رهبر نازی‌های آلمان بدتر جلوه دهد، به دلیل اظهارات خود که به صورت غیرمستقیم هولوکاست را انکار کرده بود، مجبور به عذرخواهی شد.

وی در سخنان خود گفته بود: «آدولف هیتلر نیز در جنگ جهانی دوم از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده بود».

سخنگوی کاخ سفید سعی داشت با این اظهارات، رئیس‌جمهور سوریه را از هیتلر نیز بدتر جلوه دهد.

اسپایسر همچنین اظهار داشت که کسی در جنگ جهانی دوم از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است و حتی شخصیت منفوری همچون هیتلر نیز سلاح شیمیایی را به کار نگرفت.

سخنگوی کاخ سفید پس از این اظهارات مورد انتقاد شدید در آمریکا قرار گرفت که پس از تشدید این انتقادها مجبور به عذرخواهی شد.

وی تصریح کرد: «عبارات اشتباه و نامناسبی درباره هولوکاست استفاده کرده‌ام در حالی که این اصلا مکان مناسبی برای مقایسه نبود».

کاربران صفحات مجازی خصوصا توئیتر نیز به دلیل استفاده از عبارت «مراکز هولوکاست» به جای اردوگاه‌های کار اجباری از سخنگوی کاخ سفید انتقاد کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز