خبرگزاری کار ایران

آمریکا و بریتانیا «برای قانع کردن روسیه به توقف حمایت از اسد تلاش می‌کنند»

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۸۱۴

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا توافق کرده‌اند دست به اقداماتی بزنند تا روسیه قانع شود دست از حمایت خود از رئیس‌جمهوری سوریه بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، روز دوشنبه اعلام کرد، می و«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی، ابراز امیدواری کرده‌اند که در روند پیدا کردن راه‌حلی سیاسی برای سوریه و پایان دادن به جنگ داخلی آن کشور، پیشرفت‌هایی حاصل شود.

سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: «دریچه‌ای رو به یک فرصت احتمالی گشوده شده است؛ تا روسیه قانع شود که اتحاد آن کشور با بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) دیگر در راستای منافع راهبردی‌اش قرار ندارد.»

به گفته لندن این فرصت با سفر پیش‌روی «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، به مسکو، ایجاد شده‌است: «دیدار تیلرسون در مسکو در این هفته، این فرصت را ایجاد می‌کند تا به‌سوی پیدا کردن راه‌حل سیاسی پایدار در سوریه، پیشرفتی حاصل شود.»

تیلرسون روز دوشنبه برای دیدار سالیانه با وزیران خارجه گروه 7 به ایتالیا سفر کرد؛ ایتالیا در عین حال، در پی «حمله شیمیایی» به خان‌شیخون، و سپس حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی دولت سوریه، میزبان نشستی ویژه در مورد بحران سوریه‌ است. وزیران خارجه شماری از کشورهای مخالف بشار اسد، از جمله ترکیه و عربستان سعودی، نیز به این نشست دعوت شده‌اند.

تیلرسون از ایتالیا به روسیه سفر می‌کند و قرار است با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کند. مشخص نیست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز دیداری با وزیر خارجه ایالات متحده خواهد داشت یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز