خبرگزاری کار ایران

نگرانی داعش از حمله احتمالی به رقه؛ «میادین» مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۱۵۸

گروه تروریستی داعش از بیم حمله احتمالی به شهر الرقه، رهبر و عناصر زبده خود را از این شهر خارج و به شهرهای میادین و «ابوکمال» در نزدیکی مرز سوریه با عراق منتقل کرده است.

به گزارش ایلنا، شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) از ماه فوریه مطلع شده که اعضای خانواده تروریست‌های خارجی در درون داعش، که در میان‌شان شهروندان آلمان نیز حضور دارند، از رقه به شهر میادین سوریه منتقل شده‌اند.

اکنون یک سرویس اطلاعاتی خارجی گزارش داده که رهبری گروه تروریستی داعش نیز از رقه خارج شده است. یک عامل نفوذی از سوریه نیز گزارش داده که در حال حاضر اعضای رهبری داعش از رقه به شهرهای میادین و ابوکمال منتقل شده‌اند و دیگر در رقه از مقام‌های ارشد این گروه اثری نیست.

تحقیقات شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) در مورد وضعیت داعش در سوریه را «اسد المحمد» و «آنه اسپکهارد» دو محقق تحقیقات درباره داعش در مرکز تحقیقات افراط گرایی (ICSVE) نیز تایید می‌کنند.

این دو محقق در این رابطه نوشته‌اند: «ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهند داعش اعضای پراهمیت خود را به همراه منابع مالی این گروه به شهر میادین منتقل کرده است.»

این دو محقق در ادامه نوشته‌اند این شبکه تروریستی انتقال رهبری‌اش را به شهر میادین در ماه اوت در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) آغاز کرده و در ماه‌های اخیر نیز عناصری از این گروه با اهمیت متوسط راهی شهر میادین شده‌اند و به این ترتیب شهر میادین در آینده می‌تواند مرکز فرماندهی عملیات جنگی داعش شود.

اسد المحمد و آنه اسپکهارد در انتها توضیح داده‌اند: «در دوسال اخیر فرماندهی بیشترین عملیات بزرگداعش در شهر طبقه بوده و ما فکر می‌کنیم که قرار است اکنون شهر میادین مرکز جدید فرماندهی چنین عملیاتی شود.»

دلایل تغییر محل فرماندهی از نظر داعش

شهر میادین در استان دیرالزور در شرق سوریه و در ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرق رقه قرار دارد. جمعیت این شهر قبل از آغاز جنگ داخلی ۷۰ هزار نفر بود. فاصله این شهر تا شهر ابوکمال که در مرز سوریه با عراق قرار دارد، حدود ۹۰ کیلومتر است.

داعش می‌تواند در صورت حمله به درون خاک عراق پناه ببرد. همچنین صحرای موجود در این منطقه امکانات امنیتی فراوانی برای اعضای این گروه تروریستی مهیا کرده و استان همسایه انبار در خاک عراق نیز استانی سنی‌نشین است و داعش در آن بسیار پرقدرت است.

فرار مردم از رقه

رقه که گفته می‌شود مرکز داعش بوده است، اکنون وضعیت بسیار بدی یافته است. ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب (SDF) که مورد حمایت کامل آمریکاست در حومه این شهر منتظر حمله برای تسخیر آن است.

نیروی هوایی آمریکا به همراه یگان‌های ویژه زمینی و توپخانه نیروی دریایی این کشور قرار است حمله به شهر رقه را پشتیبانی کنند. ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب نزدیک به ۳۰ هزار نفر دراختیار دارد که حدود ۲۵ هزار نفر آن را کردها تشکیل می‌دهند.

مردم رقه به خاطر نزدیک شدن درگیری نظامی برای تسخیر این شهر پای پیاده از شهر خارج شده و به مناطقی می‌روند که زیر نظر ائتلاف نیروهای نظامی کرد و عرب قرار دارد. مسیر عبور آنها اما بسیار خطرناک است؛ زیرا داعش مناطق مختلف را مین‌گذاری کرده است.

گفته می‌شود به رغم مین‌های موجود، تاکنون دوهزار نفر از مردم شهر رقه موفق شده‌اند این شهر را ترک کنند و خود را به مناطق امن‌تر برسانند. خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که حضور اعضای داعش در خیابان‌های این شهر به شدت کاهش یافته است.

کارشناسان امنیتی تخمین می‌زنند که حدود دو تا چهارهزار تروریست داعشی هنوز در این شهر حضور دارند و هیچ کس فکر نمی‌کند که جریان تروریستی داعش این شهر را بدون جدالی طولانی واگذار کند.

گفته می‌شود که داعش در این شهر مقاومتی طولانی خواهد کرد و از همه نیروهایش استفاده می‌کند. زنان عضو این گروه تروریستی اجازه جنگیدن پیدا کرده‌اند و می‌توانند به عنوان سوءقصدکننده انتحاری در مقابل مهاجمان مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز