خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

از واکنش تلافی‌جویانه روسیه به حمله موشکی نگرانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۰۸۳

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هیچ نگرانی درمورد اقدام تلافی‌جویانه روسیه در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ندارد؛ زیرا روس‌ها هدف این حمله نبوده‌اند.

به گزارش ایلنا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا از واکنش انتقام‌جویانه روسیه به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی در سوریه نگرانی ندارد.

تیلرسون، روز شنبه در گفت‌وگو با «سی‌بی‌اس» گفت: «روس‌ها هدف آن حمله نبودند. این یک حمله کاملا حساب شده، متناسب و هدفمند در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه بود و روسیه هرگز بخشی از این هدف نبود.»

 روز سه‌شنبه رسانه‌ها از حمله شیمیایی در «خان‌شیخون» واقع در ادلب و کشته شدن دست‌کم 87 غیرنظامی خبر دادند. از همان ساعات نخست، برخی کشورها از جمله آمریکا انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشان رفتند؛ اتهامی که دمشق آن را به شدت تکذیب کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه افزود:‌ «اولویت نخست آمریکا در سوریه شکست دادن داعش است تا بتوانیم توجه خودمان را بر تثبیت اوضاع این کشور متمرکز کنیم.»

تیلرسون گفت: «ما امیدواریم بتوانیم از ادامه این جنگ جلوگیری کنیم و طرف‌های درگیر را برای آغاز روند گفت‌وگوهای سیاسی بر سر میز بنشانیم.»

وی متذکر شد، برگزاری چنین مذاکراتی نیازمند مشارکت دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به همراه متحدانش است.

تیلرسون با ابراز امیدواری به نقش‌آفرینی روسیه در آتش‌بس در سوریه، گفت: «اگر بتوانیم در مناطق ثبات‌یافته به آتش‌بس دست یابیم، قادر خواهیم بود شرایط را برای آغاز یک روند سیاسی موثر فراهم کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز