خبرگزاری کار ایران

شمخانی در گفت‌وگو با پاتروشف:

مسیر سرکوب تروریسم با تداوم همکاری ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۹۶۴

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز در تماسی تلفنی با دبیر شورای امنیت ملی روسیه پیرامون تجاوز موشکی ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه با وی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این گفت‌وگو با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته مستقل تحقیق بین‌المللی به منظور روشن کردن ابعاد حادثه مشکوک شیمیایی در ادلب گفت: با توجه به جمع‌آوری و انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه که در سال‌های گذشته و با ابتکار فدراسیون روسیه و تحت نظارت سازمان ملل صورت پذیرفت به طور قطع این اقدام از سوی طرف ثالث و به منظور ایجاد بهانه برای حمله نظامی به سوریه صورت گرفته است.

او با تاکید بر اثرات ناامن‌کننده اقدامات تجاوزکارانه و غیرقانونی آمریکا در منطقه اظهار داشت: اقداماتی از این دست ضمن تقویت روحیه عناصر تروریست موجب اخلال در روند مقابله با تروریسم که با همکاری دولت‌های روسیه، سوریه و ایران و با نظارت سازمان ملل دنبال می‌شود، خواهد شد.

هماهنگ‌کننده عالی اقدامات سیاسی و نظامی ایران در سوریه با اشاره به دستاوردهای خیره‌کننده میدانی و سیاسی ناشی از آزادسازی حلب و تضعیف و اضمحلال توان نظامی و ظرفیت‌های انسانی و روحی تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها تصریح کرد: مسیر مقابله و سرکوب قاطعانه جریان تروریسم با تداوم همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه خواهد یافت.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفت‌وگو با محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به سوریه که تخلف بارز از قوانین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا، تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و برخلاف مواضع اعلامی دستگاه حکومتی آمریکا کمک به تروریست‌ها است.

او با بیان سابقه اتهامات نادرست گذشته آمریکا به عراق و ادعای وجود سلاح‌های کشتارجمعی در این کشور، فضاسازی‌های سیاسی اخیر را نیز اقدامی در مسیر ایجاد اختلال در روند حل بحران سوریه و افزایش فشارها بر دولت قانونی بشار اسد دانست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز