خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین؛ آمریکا بر حمایت کامل از روسیه تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۵۱

کاخ سفید می‌گوید، در پی انفجار مرگبار در متروی سن‌پترزبورگ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی‌اش، «حمایت کامل» آمریکا را از روسیه اعلام کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی انفجار تروریستی عصر دوشنبه در سن‌پترزبورگ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ گفته «دولت ایالات متحده در واکنش به حمله [در سن‌پترزبورگ] و اجرای عدالت در مورد عاملان آن، حمایت کامل خود را اعلام می‌کند».

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، پیش از این گفته بود، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه، «تسلیت» گفته و «با خانواده قربانیان ابراز هم‌دردی کرده‌است».

روز دوشنبه ۱۴ فروردین، در جریان انفجار در واگن قطار متروی شهری در سن‌پترزبورگ، دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ۵۱ نفر زخمی شدند. پلیس روسیه در حال انجام تحقیقات درمورد انتحاری بودن این انفجار است.

کاخ سفید آمریکا می‌گوید ترامپ و پوتین «بر ضرورت نابودی قاطعانه و سریع تروریسم توافق دارند».

پسکوف نیز  گفته است: «دونالد ترامپ ضمن ابراز تسلیت عمیق به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی و وحشیانه سن‌پترزبورگ، [از ولادیمیر پوتین] خواسته‌است تا ابراز هم‌دردی او به مردم روسیه نیز انتقال داده شود.»

سخنگوی کرملین افزوده است روسای جمهوری دو کشور «تروریسم را، شرارتی توصیف کرده‌اند که باید با تلاش‌های هماهنگ هدف حمله قرار گیرد».

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله روز دوشنبه در سن‌پترزبورگ را برعهده نگرفته، اما مقام‌های پلیس روسیه می‌گویند دست‌کم یکی از مظنونان احتمالی، فردی ۲۳ ساله، شهروند جایی در آسیای میانه است. پلیس روسیه، نام فردی که می‌گوید شناسایی کرده را فاش نکرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز