خبرگزاری کار ایران

کارکنان ترامپ در کاخ سفید چقدر درآمد دارند؟

اسنادی که کاخ سفید به تازگی منتشر کرده، حاکی از آن است که کارکنان ارشد آن صاحب میلیون‌ها دلار دارایی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، اسناد منتشرشده مالی از سوی کاخ سفید نشان می‌دهد که سطح سرمایه و دارایی ۲۷ تن از کارکنان و مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بالغ بر ۲.۳ میلیارد دلار است.

طبق این گزارش، کل درآمد سالانه در ۸۶ درصد از بخش‌هایی که ترامپ بیشترین رأی را آورده است، کمتر از ۲.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

اهمچنین بر اساس برآوردهای ۵ ساله که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ از سوی اداره آمار آمریکا صورت گرفته است، متوسط درآمد سالانه در مناطق مذکور، ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. بخش‌هایی که درآمد سالانه خانوارهای آن‌ها بیش از ۲.۳ میلیارد دلار برآورد شده است، شهرهای بزرگ‌تری را در برمی‌گیرند.

این در حالی است که در گزارش‌های جدید، که شامگاه روز جمعه منتشر شده‌اند، دارایی‌ اعضای کابینه ترامپ و کارکنان ارشد دیگر کاخ سفید فراتر از ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

اسناد منتشرشده مالی همچنین به جزئیات حقوق چند تن از کارکنان بلندپایه دولت پرداخته است.

ایوانکا ترامپ: ارزش کسب و کار او بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. سهم او در هتل ترامپ بین ۵ تا ۲۵ میلیون است.

جرد کوشنر: در ۵۴ صفحه‌ای که جرد کوشنر منتشر کرده جزئیات مقام‌های او در ۲۶۷ نهاد آمده، که از بسیاری از آنها کنار رفته است. کوشنر در سال گذشته صدها هزار دلار درآمد از مستغلات و دیگر دارایی‌هایش داشته است.

استیو بنون: دستیار ارشد ترامپ از وبسایت دست راستی برایتبارت ۱۹۱ هزار دلار حق مشاوره می‌گرفته است و از منابع دیگر هم حداقل ۱ میلیون درآمد داشته است. دارایی‌های او بین ۳.۳ تا ۱۲.۶ میلیون دلار برآورد شده است.

شان اسپایسر: سخنگوی کاخ سفید برای شغلش به عنوان استراتژیست ارشد و مسئول ارتباطات در کمیته ملی جمهوری‌خواهان، ۲۶۰ هزار دلار گرفته است. او چندین ملک دارد.

کلی‌آن کانوی: مشاور ترامپ بیش از ۸۰۰ هزار دلار حق مشاوره گرفته است.

گری کان: ارزش دارایی‌های گری کان رئیس شورای ملی اقتصاد کاخ سفید، دست‌کم ۲۳۰ میلیون دلار بوده است. هرچند ممکن است این میزان به صورت بالقوه بیشتر باشد، زیرا ارزش بسیاری از دارایی‌های وی صرفا بیش از یک میلیون دلار ذکر شده است.کاخ سفید می‌گوید او از همه مقام‌هایش در گلدمن سکس استعفا کرده است.

به گفته مقام‌های کاخ سفید، انتشار سطح دارایی و جزئیات مالی کارکنان کاخ سفید، روالی قانونی است که به‌محض ورود به کاخ سفید و احراز نخستین پست صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۴۷۳۷۴۹