خبرگزاری کار ایران

«هالک‌بانک» ترکیه:

تمامی تراکنش‌های ما قانونی بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۴۵۲

هالک‌بانک ترکیه در واکنش به بازداشت معاون خود در آمریکا، گفته تمامی تراکنش‌های این بانک «کاملا تحت قوانین ملی ترکیه و قوانین بین‌المللی صورت گرفته‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هالک‌بانک ترکیه در واکنش به بازداشت معاون خود در آمریکا، گفته تمامی تراکنش‌ها و عملیات بانکی آن «کاملا تحت قوانین ملی [ترکیه] و قوانین بین‌المللی صورت گرفته‌ است».

دادستان‌های آمریکا مدعی شده‌اند «رضا ضراب» تاجر ایرانی-ترکیه‌ای بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، صدها میلیون دلار برای دولت ایران و شرکت‌های ایرانی جابه‌جا کرده و به این شکل تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران را دور زده است. مطابق این ادعا، هالک‌بانک ترکیه به ضراب برای دور زدن تحریم‌های ایران کمک کرده است.

در بیانیه‌ای که هالک‌بانک، روز پنجشنبه برای بازار بورس استانبول فرستاده «شماری از رسانه‌ها» متهم شده‌اند طی روزهای گذشته دست به انتشار اخباری زده‌اند که اعتبار این موسسه مالی را زیر سوال برده و به انحراف افکار عمومی و سرمایه‌گذارن می‌انجامد.

در این بیانیه گفته شده «تمامی فعالیت‌های بانک ما و داد و ستدهای مالی آن، کاملا، و در تمام مدت، تحت قوانین ملی و بین‌المللی صورت گرفته است.»

در ادامه این بیانیه آمده است «بانک ما از تمامی امکانات برای حراست از سهام‌داران خود، شرکای تجاری و حقوق سپرده‌گذاران، بهره خواهد برد.»

این بیانیه همزمان است با اتهام وارده از سوی وزیر خارجه ترکیه به دادستانی ایالات متحده، مبنی بر بازداشت آتیلا با «اهداف سیاسی».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود اظهار داشت که بازداشت معاون مدیرهالک بانک، و رضا ضراب، با اهداف سیاسی در آمریکا انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز