خبرگزاری کار ایران

نیکلا استورجن:

مخالفت لندن با برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند، غیردموکراتیک است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۹۷

وزیر اول دولت محلی اسکاتلند گفت که مخالفت لندن با برگزاری همه‌پرسی استقلال، غیردموکراتیک است

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «نیکلا استورجن» وزیر اول دولت محلی اسکاتلند گفت که مخالفت لندن با برگزاری همه‌پرسی استقلال، «دموکراتیک» نیست، چرا که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شرایط تغییر می‌کند و به همین دلیل هم برگزاری همه‌پرسی استقلال برای حفظ منافع اسکاتلند ضروری است.

استورجن در واکنش به سخنان «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «فکر می کنم مردم سراسر اسکاتلند صرف‌نظر از این که به رفراندوم استقلال رای آری خواهند داد یا نه، از این که ببینند دولت محافظه کار [مستقر در لندن ] که اختیاری در اسکاتلند ندارد بخواهد بر سر راه دولت منتخب دموکراتیک که وظیفه و تعهدی آشکار دارد بایستد، متحیر و متاثر خواهند شد.»

ترزا می روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورتی که دولت محلی اسکاتلند درخواست برگزاری رفراندوم استقلال از بریتانیا را بکند، آن را رد خواهد کرد.

می با این استدلال که زمان زمان مناسبی برای برگزاری رفراندوم نیست، گفته بود: «اگر نظر و رای مردم در این برهه خواسته شود، آنها بدون این که اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند، تصمیمی حیاتی می گیرند. فکر نمی‌کنم چنین کاری منصفانه باشد. باور دارم اتحادیه‌ای که ما داریم، بسیار باارزش است. بیش از ۳۰۰ سال در کنار هم بوده‌ایم و باور دارم که در کنار هم آینده بسیار خوبی داریم.»

برگزاری همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند نیازمند تایید پارلمان بریتانیاست.

حدود ۵۵ درصد اسکاتلندی‌ها در یک همه‌پرسی که در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد، با استقلال سرزمین خود از بریتانیا مخالفت کردند.

دو سال بعد اما، وقتی که بریتانیایی‌ها در رفرندام موسوم به برگزیت در ۲۳ ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، حدود ۶۲ درصد اسکاتلندی‌ها رای به ماندن در این اتحادیه دادند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز