خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

مسکو عمیقا نگران آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۱۶

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو عمیقا نگران آزمایش‌های انجام گرفته از سوی پیونگ‌یانگ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز – دوشنبه - اعلام کرد که مسکو عمیقا نگران آخرین رزمایش‌های موشکی کره‌شمالی که در آن چهار موشک بالستیک به سوی دریای ژاپن پرتاب شده بود، است.

پسکوف در یک کنفرانس خبری گفت: «به طور حتم، عمیقا نگران هستیم. این گونه رویکردها، اقدام‌هایی است که به گسترش تنش‌ها در منطقه منجر شده و به طور سنتی مسکو در چنین شرایطی خواستار خویشتن‌داری دو طرف است.»  

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز -دوشنبه- اعلام کرد که کره‌شمالی چهار موشک بالستیک را در دریای ژاپن شلیک کرد که سه فروند آن در یک منطقه انحصاری اقتصادی فرود آمده است.

این موشک‌ها ساعت هفت و ۳۶ دقیقه صبح امروز -دوشنبه- به وقت محلی از منطقه «تونگ‌چانگ‌ری» در نزدیکی مرز شمالی چین شلیک شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، هنوز روشن نیست کره‌شمالی چه نوع موشک‌هایی را شلیک کرده است اما سازمان ملل این کشور را از آزمایش موشکی و یا تکنولوژی هسته‌ای منع کرده است.

پیونگ یانگ روز جمعه در واکنش به رزمایش نظامی مشترک کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا تهدید کرده بود که در واکنش به این اقدام دست به شلیک موشک خواهد زد.

موشک‌های شلیک شده در روز دوشنبه، تازه‌ترین اقدام کره‌شمالی از یک مجموعه آزمایش تکنولوژی موشکی این کشور است که کارشناسان می‌گویند پس از هر شلیک به نظر می‌رسد، توان موشکی این کشور توسعه بیشتری یافته است.

هر چند بسیاری دیگر معتقدند کره‌شمالی با ساخت کلاهک هسته‌ای قابل نصب روی موشک فاصله زیادی دارد.

کره‌شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه فضایی‌اش صلح‌آمیز است اما گمان می‌رود که این کشور در حال آزمایش یک موشک بالستیک بین قاره‌ای است که می‌تواند ایالات متحده را هدف قرار دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز