خبرگزاری کار ایران

کاسترو سیاست‌های ترامپ را خودخواهانه خواند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۵۶

رئیس‌جمهوری کوبا اعلام کرد که سیاست‌های همتای آمریکایی وی خودخواهانه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، « رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا روز یکشنبه با انتقاد شدید از سیاست‌های  تجاری و دیگر سیاست‌های اتخاذ شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آن‌ها را «خودخواهانه» خواند.

این انتقادات زمانی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ در حال بررسی طرح صلح موقت و شکننده‌ای است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره آن با همتای کوبایی خود به توافق رسیده ود.

این مقام بلند‌پایه کوبایی همچنین طرح ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک را نیز «غیر عاقلانه» خواند. 

وی که در جمع نشستی از رهبران چپ‌گرا در ونزوئلا سخن می‌گفت، اظهار داشت: «دستورکار جدید دولت آمریکا احتمال بروز سیاست‌های تجاری جدید خودخواهانه و افراطی را فراهم آورده است و فضای رقابتی موجود در تجارت خارجی ما را تهدید می‌کند. چنین رویکرد‌هایی توافق‌نامه‌های محیط زیستی را تهدید می‌کند، مهاجران را تحت تعقیب قرار داده و آنها را اخراج می‌کند.»

کاخ سفید ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که در حال «بررسی کامل سیاست‌های اتخاذ شده از سوی آمریکا در قبال کوبا است.»

کاسترو در ادامه گفت: «شما نمی‌توانید مشکلاتی چون مهاجران، فجایع محیط زیستی و فقر را با دیوار حل کنید. این مشکلات تنها با درک متقابل و صلح قابل حل است.»

این مقام ارشد کوبایی همچنین افزود که مهاجرت نتیجه فقر و تبعیضی است که به واسطه سیستم‌های ناعادلانه اقتصادی بین‌المللی به وجود آمده است. در نتیجه، ایجاد دیوار مرزی غیرعاقلانه بوده و نه تنها مکزیکی‌ها بلکه تمامی شهروندان آمریکای لاتین را هدف قرار می‌دهد.» 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز