خبرگزاری کار ایران

لیبرمن:

کشورهای عربی برای بقا به اسرائیل نیاز دارند!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با درخواست از کشورهای عربی به اصطلاح «میانه‌رو» برای همکاری علیه تهران، اظهار داشت این کشورها برای بقا به اسرائیل بیشتر نیاز دارند تا اسرائیل به آنها.

به گزارش ایلنا، پیش از این خبرها و شایعاتی درباره همکاری احتمالی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه، از جمله عربستان سعودی برای مقابله به آنچه خطر جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌شود، منتشر شده بود.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این ادعا که ایران دشمن مشترک اسرائیل و کشورهای عربی به اصطلاح «میانه‌رو» در منطقه است، خواستار ایجاد ائتلافی دفاعی مطابق الگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شده است.

به روزنامه آلمانی «دی‌ولت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده است: «اکنون زمان آن فرا رسیده که همه‌ کشورهای "میانه‌رو" خاورمیانه به شکل علنی یک "ائتلاف ضد ترور" تشکیل دهند.»

لیبرمن با بیان این‌که کشورهای سنی‌مذهب «میانه‌رو» به این درک رسیده‌اند که «خطر بزرگ» برای آنها نه اسرائیل بلکه جمهوری اسلامی ایران است، گفته است: «به باور من کشورهای میانه‌روی عربی برای بقا به اسرائیل بیشتر نیاز دارند تا اسرائیل به آنها.»

این وزیر صهیونیست با تأکید بر این‌که وجود یک «اتحاد نانوشته» کافی نیست تصریح کرد، وقتی یک «ائتلاف واقعی» شکل بگیرد، همه‌ طرف‌ها تعهدات واقعی خواهند داشت.

پیمان ناتو بر پایه این اصل شکل گرفته که هر کشور عضو در برابر خطرهای احتمالی از دیگر اعضا حفاظت می‌کند و از سوی آنها محافظت می‌شود.

کد خبر : ۴۶۴۶۷۶