خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری روسیه:

هدف ما در سوریه حمایت از دولت دمشق و مبارزه با تروریسم است

رئیس‌جمهوری روسیه با تأکید بر عدم مداخله خارجی در سوریه، متذکر شد هدف مسکو در سوریه حمایت از دولت قانونی و مبارزه با تروریسم در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در دیدار با افسران ناوگان شمالی روسیه که در سواحل سوریه خدمت کرده‌اند، گفت: برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه، باید از مداخله خارجی در این کشور جلوگیری شود.

پوتین تصریح کرد، وظیفه روسیه در سوریه تلاش برای حفظ دولت قانونی در این کشور و پایان دادن به طاعون تروریسم است. «هدف ما دخالت در امور داخلی سوریه نیست، بلکه باثبات کردن اوضاع برای دولت قانونی این کشور و وارد کردن حملات کوبنده به تروریست‌هاست» و ما این ماموریت را محقق خواهیم ساخت.

وی افزود: «سوریه کشوری دارای اقوام و مذاهب مختلف است. این کشور دارای دولتی سکولار بوده و همین مسئله ضامن حفظ تمامیت ارضی آن است. البته مسئله تمامیت ارضی سوریه، مسئله ای است که کاملا به خود مردم این کشور بستگی دارد.»

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه، خواستار تسریع بخشیدن به فرآیند حل و فصل سیاسی در سوریه شد تا بدین ترتیب، جامعه جهانی فرصت‌های بیشتری برای پایان دادن به بحران ترورسیم در خاک سوریه را به دست آورد.

کد خبر : ۴۶۳۱۲۲