خبرگزاری کار ایران

آمریکا معاون مادورو را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۰۴

دولت آمریکا معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به اتهام دست‌ داشتن در قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه «طارق العیسمی» معاون رئیس‌جهموری ونزوئلا به اتهام رهبری یک گروه قاچاق مواد مخدر، وضع کرد.

طبق اعلام دفتر کنترل منابع خارجی وزارت بازرگانی آمریکا، العیسمی، که ماه گذشته به عنوان معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزیده شده است، از طریق کنترل بنادر و پایگاه‌های هوایی، اقدام به تسهیل انتقال محموله‌های مواد مخدر به بیرون از این کشور، کرده است. مقام‌های وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کردند که العیسمی در مقام پیشین خود در جایگاه فرماندار ایالت آراگوآ، در انتقال این محموله‌ها از ونزوئلا به مکزیک و آمریکا نقش داشته است.

علاوه بر وزارت خزانه‌داری آمریکا، «سامارک خوزه لوپز بلو» یک بازرگان بانفوذ ونزوئلایی را تحریم کرده است. او متهم است که در فعالیت‌ها و اقدامات العیسمی و پول‌شویی، با استفاده از شبکه‌ای از شرکت‌ها در کشورهای مختلف، نقش اصلی را ایفا کرده‌است.

تحریم‌ها علیه دومین مقام بلند‌پایه دولتی در ونزوئلا، که قرار است جایگزین «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری سوسیالیست این کشور شود،  به احتمال فراوان به تیرگی روابط دو کشور خواهد افزود.

العیسمی که در ونزوئلا متولد شده اصالتا اهل «جبل الدروز» در سوریه است و سمت‌های متعددی داشته که آخرین آن فرماندار ایالت آراگوآ بوده است

معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا یا دولت آن کشور هنوز واکنشی به این تحریم‌ها نشان نداده، اما لوپز با انتشار بیانیه‌ای گفته این اقدام «اهداف سیاسی» دارد. هنوز مشخص نیست آیا این دو با اتهام‌های جنایی نیز روبه‌رو شده‌اند یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز