خبرگزاری کار ایران

«یحیی سنوار» مسئول جنبش حماس در نوار غزه شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۲۶۵

یکی از رهبران حماس و اسیر آزاده‌ای که در جریان قرارداد مبادله با آزادگان معروف به قرارداد «شالیت» از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد، به عنوان مسئول این جنبش در نوار غزه انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع آگاه اعلام کردند که «یحیی سنوار» جای «اسماعیل هنیه» را به عنوان مسئول و رهبر جنبش حماس در نوار غزه خواهد گرفت و «خلیل حیه» از رهبران حماس نیز جانشین وی خواهد بود.

منابع مذکور تصریح کردند که فرماندهان نظامی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بر انتخابات مناطق جنبش حماس سیطره کامل دارد و احتمال اینکه بیشترین آرا را در این انتخابات کسب کنند، بسیار زیاد است.

به گفته منابع آگاه، سنوار موفق به کسب تمامی آرا در سطح استان خان یونس شد و خلیل حیه نیز بیشترین آرا را در شرق غزه بدست آورد و در نهایت اکثریت آرای شهر غزه را به دست آورد و از «روحی مشتهی» از رهبران حماس و نزدیک به یحیی سنوار پیش افتاد.

این منابع تصریح کردند که در نهایت رهبران سیاسی و نظامی حماس توافق کردند که یحیی سنوار مسئول کل جنبش حماس در نوار غزه و خلیل حیه هم جانشین وی باشد..

بر اساس این گزارش، یحیی سنوار اسیری آزاده است که به موجب قراداد وفاداری با آزادگان آزاد شد. وی به محض آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به عنوان مشاور اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و مسئول پرونده نظامیان اسیر اسرائیلی نزد گردان‌های شهید عزالدین قسام انتخاب شد و وی مسئول پرونده مذاکرات بر سر مبادله اسرا خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز