خبرگزاری کار ایران

اسد:

از ورود آمریکا به سوریه استقبال می‌کنیم اما در صورت هماهنگی/ ایجاد «منطقه امن» سودمند نیست

رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر این‌که ایجاد «منطقه امن» برای مردم سوریه سودمند نیست، متذکر شد مسئولیت وی بازگرداندن ثبات به این کشور است.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با «یاهونیوز»، استقبال مشروط خود از حضور ارتش آمریکا در سوریه برای مبارزه با داعش را اعلام کرد.

بشار اسد گفت: «اگر واشنگتن عملیات خود علیه داعش در سوریه را با هماهنگی دمشق انجام دهد و حاکمیت دولت سوریه را به رسمیت بشناسد از مبارزه آمریکا با داعش در سوریه استقبال می‌کند.»

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: «اگر آمریکا می خواهد صادقانه مبارزه با تروریسم را شروع کند، لازم است که این امر از طریق دولت سوریه باشد.»

بشار اسد همچنین ایجاد مناطق امن در سوریه را رد و تاکید کرد: «این امر هرگز یک ایده واقعی و عملی نیست و سودی نخواهد داشت.»

وی با تأکید بر این‌که دولت سوریه هیچ تماسی با دولت جدید آمریکا نداشته است، تصریح کرد که ظاهرا اولویت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون مبارزه با تروریسم است و دمشق می‌تواند در این مسئله با واشنگتن همکاری داشته باشد. البته «در شرایط فعلی، اولویت همکاری بین کشورهای مختلف از جمله روسیه، ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم است.»

کد خبر : ۴۵۸۱۳۷