خبرگزاری کار ایران

بازگشایی موزه لوور پس از حمله تروریستی

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۸۷۳

موزه لوور فرانسه که روز گذشته شاهد حمله تروریستی یک مهاجم با قمه بود، پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  روز گذشته یک فرد مهاجم که به گفته پلیس اهل مصر بوده است، با قمه به نیروهای امنیتی در مقابل موزه لوور حمله کرد که با تیراندازی نیروهای امنیتی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

این فرد هفته گذشته وارد فرانسه شده بود.

مقام‌های امنیتی فرانسه این حمله را یک رویداد تروریستی توصیف کردند. تحقیقات در خصوص این فرد مهاجم ادامه دارد.

حملات تروریستی در سال ۲۰۱۵ ضربه شدیدی به صنعت گردشگری فرانسه وارد آورده است.

 همچنین یکی از اعضای گروه تروریستی داعش نیز با انتشار پیامی در اینترنت از زخمی شدن یکی از برادران خود که با سلاح سرد به نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل موزه لوور پاریس حمله کرده بود، خبر داد.

فرد مهاجم یک تبعه ۲۹ ساله مصری و مقیم امارات متحده عربی است.

دولت امارات متحده عربی نیز با نفرت‌انگیز قلمداد کردن این حمله آن را محکوم و همبستگی خود با دولت فرانسه را اعلام کرد.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در واکنش به این حادثه آن را یک حمله تروریستی قلمداد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در پیامی توئیتری با اشاره به این حادثه اعلام کرد: «یک اسلام‌گرای افراطی به موزه لوور در پاریس حمله کرد».

موزه لوور که کاخ پادشاهی در زمان سلطنت خاندان لویی بر فرانسه به شمار می‌رود و سال‌هاست که به موزه تبدیل شده است، سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد.

فرانسه از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی و با حمله یک گروه تروریستی به دفتر روزنامه طنز «شارلی ابدو» شاهد یک سلسله از حملات تروریستی متوالی بود که رستوران‌ها، کافه‌ها، ورزشگاه‌ها و سالن‌های کنسرت را هدف قرار داد و در مجموع ۱۴۷ قربانی گرفت.

همچنین در ماه جولای گذشته نیز یک افراط گرای تونسی با کامیون به داخل جمعیت مردمی که جشن سال نو را جشن گرفته بودند رفت و ۸۶ نفر را به کام مرگ کشاند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز