خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۷۸

واکنش رئیس‌جمهور عراق به دستور ضد مهاجرتی آمریکا، صادرات برق کویت به عراق، چالش قانون جدید آمریکا در ایالت‌های این کشور، ورود هیات پارلمانی بلژیک به سوریه، واکنش معاون نخست‌وزیر ترکیه به قانون ضدمهاجرتی آمریکا، آزادسازی بخش عمده‌ای از محور حلب-الباب، هشدار دبیرکل سازمان ملل به رژیم صهیونیستی، رای اعتماد سنای آمریکا به وزیر پیشنهادی امور خارجه، ادعای دروغ سخنگوی کاخ سفید در خصوص حمایت مردم آمریکا از دستور ضدمهاجرتی، پیش‌بینی نخست‌وزیر اسبق اسپانیا درباره ریاست‌جمهوری آمریکا، هشدار اتحادیه اروپا به اسرائیل، خودداری نخست‌وزیر استرالیا از تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار‌ می‌رود.

به گزارش ایلنا، «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق دستور «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در خصوص منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا آن را اقدامی شوک‌آور دانست و از ترامپ خواست با مردمی که درحال جنگ با تروریسم هستند، با عدالت وانصاف برخورد کند.

- دولت ترکیه در حال بررسی شرایط و برنامه‌ریزی برای صادرات برق به عراق است.

- ایالت های ماساچوست، نیویورک، ویرجینیا و ایالت واشنگتن نیز پس از سه ایالت دیگر آمریکا دستور منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا را از نظر حقوقی به چالش کشیدند.

- یک هیات پارلمانی بلژیک برای دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

- «نعمان کورتوملوش» معاون نخست‌وزیر ترکیه دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را به معنای تاریخ کشور آمریکا دانست.

- ارتش سوریه موفق به آزادسازی ۱۶ کیلومتر از بزرگراه حلب-الباب از اشغال داعش شدند.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره عواقب ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هشدار داد.

- مجلس سنای آمریکا به «رکس تیلرسون» وزیر پیشنهادی «دونالد ترامپ» برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا رای اعتماد داد.

- « فیلیپ گنزالس» نخست‌وزیر اسبق اسپانیا گفت که دوره ریاست جمهوری ترامپ باعث کنار رفتن آمریکا از رهبری جهان و قدرت‌های بزرگ دنیا خواهد شد.

- اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌ این رژیم در اراضی اشغالی و در شرق بیت‌المقدس هشدار داد.

- «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا با خودداری از تماس تلفنی با دونالد ترامپ آن را بدترین تماس با رهبران دنیا عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز